Acasa
Despre noi
Despre APMR  |  Cooperare  |  Protocoale  |  Programe  |  Galerie foto/video  | 
Filiale
Ardeal  |  Banat  |  Bucuresti  |  Dobrogea  |  Moldova  |  Muntenia  | 
Legislatie
Forum membri APMR Contact
Ce este medierea
Cine sunt mediatorii
Cum devin membru
Cauta un mediator
Intreaba un mediator
Noutati
Intrebari si raspunsuri
Cazuri de succes
Noutati - Informare sedinte C.M
17.01.2012

PRIMELE HOTARARI ALE NOULUI CM

SEDINTA DIN 14.01.2011

 

Noul Consiliu de Mediere (CM)  intrat in functie in 10 ianuarie 2011 si-a ales in aceeasi dată organele de conducere, cu urmatorul nr. de voturi din cele 9 ale membrilor CM:

1.       Presedinte Dorin Bădulescu – 5 voturi

2.       Vicepresedinte  Ion Dedu - 5 voturi

3.       Comisie Permanenta:

-          Angelica Mocan - 6 voturi

-          Gabriela Gyongi Mihut - 5 voturi

-          Stefan Coste – 5 voturi

In şedinta ordinară a CM din 14.01.2012 prioritatile noii echipe a Consiliului de Mediere au fost:

1.       Modificarea ROF

2.       Verificare unor contracte incheiate de ordonatorul de credite, presedinte Anca Ciuca in mandatul CM anterior pentru:

- efectuarea unui audit statutar care include şi audit financiar precum si

- pentru furnizarea de servicii de consultanţă privind analiza cerintelor tehnice si funcţionale in vederea realizării sistemului informatic integrat la CM,

contracte care ar trebui executate de noul CM care a preluat mandatul  

3.       Autorizarea dl-ui  Coste Stefan ca formator principal si autorizarea scolii de formare a dl-ui Coste  Fundatia de Arbitraj si Mediere ca furnizor de formare iniţială a mediatorilor. Acestă scoală va avea un singur fomrator in persoana dl-ui Coste.

4.       Autorizarea scolii de formare a dl-ui Ion Dedu, SC Pro Training SRL  pentru formare iniţială de mediatori.  Această şcoală va avea ca formator principal Ion Dedu si formator debutant Nicoleta Ionescu. Nicoleta Ionescu a fost autorizata ca formator debutant pe scoala de formare a dl-ui Mitroi  unde a lucrat din vara anului trecut.

5.       Stabilirea unei legaturi CM – Ministerul Muncii pentru consultari privind organizarea de către acest Minister a Oficiului de Mediere. (vedeti declaratia de intentie a dl-ui Dedu la candidature la CM). Acest Oficiu de Mediere este infiintat in baza Legii dialogului social ca organism competent in a soluţiona conflictele colective de munca (conflictele sindicate-patronate) 

6.       Propunerile vechii echipe au vizat prioritati ca: modificare legii 192/2006 propusa de Alina Gorgiu si aflată in prezent in Palament (Zeno), impartirea responsabilitatilor  intre membrii CM in asigurarea legaturii dintre comisiile de specialitate ale CM din ROF si CM (Oana), clarificarea rolului supleantilor si modului de lucru cu acestia (Oana), publicitatea sedintelor CM (Oana)  

PROPUNERILE NOII ECHIPE DE MODIFICARE A ROF AU FOST PREZENTATE DIRECT IN SEDINTA, CA FIIND PROPUNERILE MEMBRILOR CP. MODIFICAREA ROF A FOST INSCRISA DE PRESEDINTE CA SUBIECT PE ORDINEA DE ZI DE ABIA CAND IN SEDINTA S-A ABORDAT PUNCTUL 3 DE PE ORDINEA DE ZI – DIVERSE, CA FIIND UN SUBPUNCT LA CAPITOLUL DIVERSE.

Aceste propuneri vizează:

1.       DESFIINTAREA SENATULUI

Senatul este o comisie infiintata de CM ca si comisie de specialitate responsabilă a propune CM pentru aprobare, standarde de formare in domeniu  - ca de ex: standarde de specializare, etc.-  unde toti membrii au cel mai inalt nivel de acreditare posibil de acordat de CM în domeniul formarii si anume, acreditarea ca expert evaluator.

Presedintele Senatului este dl Cornel Loghin.

2.       COMPLETAREA COMPETENTELOR CM  LA ART. 16 DIN ROF - ATRIBUTII DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE

Cu lit. y - Consiliul de Mediere infiinţează asociaţii, fundaţii, societăţi comerciale sau participă la administrarea acestora.

Este adevarat ca această preocupare a fost prezentată in sedinta de un reprezentant al CP (Mocan Angelica) ca si celelalte propuneri de modificare ROF ca sunt pentru a se asigura o mai mare eficienţă a CM . Eu nu inteleg unde devenim mai eficienti daca infiintam societati comerciale??!! Dar daca infiinţăm asociaţii ca CM??!!

Poate doar sa reusim sa creem confuzie in relaţie cu mediatorii care să nu mai inteleaga daca cf. legii ei fac asociatii profesionale si  ONG-uri in domeniul medierii sau CM. Si totodata sa producem si mai mari confuzii in relaţie cu atorităţile ca sa nu mai inteleaga ce suntem. Primul CM (2006-2009) s-a straduit 3 ani sa aduca clarificari despre ce a CM : organism privat cu activitate de interes public, asimilat autorităţilor publice pe controlul actelor emise (motiv pentru care hotarârile CM  se ataca in contencios administrativ intocmai ca actele emise de autoritatile publice).

ACEASTA ATRIBUTIE ESTE IN AFARA ATRIBUTIILOR CM  STABILITE  IN ART 20 AL LEGII 192/2006 SI SITUEAZA CM IN CONFLICT DE INTERESE IN TOATE DECIZIILE CARE PRIVESC ACTIVITATI SPECIFICE ORGANIZATIILOR  SAU ASOCIATIILOR PROFESIONALE ALE MEDIATORILOR, PREVAZUTE DE ART 22 , RESPECTIV 24 DIN LEGEA 192/2006, PRECUM SI CELE PRIVITOARE LA FURNIZAREA SERVICIILOR DE FORMARE.

CM NU  ESTE ORGANISM CARE PRIN LEGE SA AIBA AUTORITATEA DE INFIINTARE DE ASOCIATII.

3.       ABROGAREA OBLIGAŢIEI MEMBRILOR CM DE A-SI MOTIVA VOTUL ÎMPOTRIVA ÎN CAZUL HOTARÂRILOR LUATE IN CM

 

4.       EXTINDEREA TERMENULUI DE INSCRIERE IN TABLOU (PROCEDURA AUTORIZARII) DE LA 45 DE ZILE LA 90 DE ZILE.

 

5.       MISCORAREA TERMENELOR DE SOLUTIONARE A CERERILOR ADRESATE CM DE LA 60 DE ZILE LA 30 DE ZILE, LUCRU LAUDABIL DAR CARE SE VA VEDEA DACA ESTE REALIST.

 

Problema este ca desi se afirma acest termen general –totuşi apar necorelări cu alte dispoziţii din ROF , termene care sunt de 40 de zile . O alta problema ar fi aceea ca CM se intalneste lunar ceea ce inseamna ca intalnirile sunt la 30 de zile si in consecinta, daca cererile se solutioneaza de CM prin hotarare nu in toate cazurile termenul de 30 de zile de raspuns pe care noua echipă si l-a propus  este realizabil. Este necesar a fi lua in considerare si un termen dupa sedinta care este necesar redactarii, semnarii si eliberării documentelor. Avand in vedere ca media cererilor de autorizare+ alte cereri solutionate de CM intr-o sedinta depasesc  inr. de 100, munca cea mai mare revine Secretariatului tehnic al CM, care redacteaza toate aceste hotarari, după sedinţă. 

 

Un alt exemplu este cel al aprobarii de catre CM a cererilor de inscriere a organizatiilor din domeniul medierii in Registrul de Evidenta de pe site, unde se modifica termenul de catre noua echipa a CM de la 45 din ROF in vigoare la 30 de zile. Dificultate din nou: cererea se aproba de CM care se intalneste lunar deci pot curge 30 de zile numai pana se aproba dupa care redactare si comnicare inseamna termen nou.

 

Noul CM poate fi salvat de rusine si aceste termene pot deveni realiste numai daca se adopta de catre CM sa facem sedinte ordinare bilunare, altfel din punctul meu de vedere termenele sunt nerealiste.

Dar pentru acest lucru toti membrii CM trebuie sa fie de acord.

Eu am transmis acest lucru presedintelui CM, Badulescu printr-un email comunicat in acesta dimineata. I-am prezentat perspectiva mea asupra necorelării termenelor si nerealităţii lor. Deci are doua alternative:

-          Repune în discuţie CM, la sedinţa urmatoare termenele ca sa nu trimita la MO aceste inepţii sau

-          Cere membrilor CM SĂ FIM EFICIENTI (ceea ce ne-au tot promis de doua sedinţe şi anume că vor fi mai eficienti decât noi, primele CM-uri) şi să facem sedinte bilunare.

 

 

 

 


Stire adaugata in data de 17-01-2012
.........................................................................................................................................................................................................................................
21.03.2012
Hotararile Consiliului de Mediere din 17.03.2012 In data de 17.03.2012 a avut loc sedinta ordinara a Consiliului de Mediere....
.........................................................................................................................................................................................................................................
Link-uri